Top 10 meest gestelde vragen

  1. Als particulier kunt u bij Landal Business Line terecht op het moment dat u voor een langere periode (vier weken of langer) of meerdere bungalows (tien bungalows of meer) wilt reserveren. Wij leggen uw reservering vast in een offerte en zorgen ervoor dat u tegen de gunstige voorwaarden van een langere periode of een groepsreservering kunt reserveren. In alle overige gevallen verwijzen wij u naar Landal Greenparks via de website of 0900 8842.
  2. Als u bij ons een prijsvoorstel opvraagt, dan worden er (nog) geen bungalows voor u gereserveerd. Als u akkoord gaat met het prijsvoorstel ontvangt u van ons het contract. De accommodatie wordt dan wel tijdelijk voor u gereserveerd. In het contract dat u van ons ontvangt staat de optietermijn vermeld. Wij kunnen u gedurende het optietermijn beschikbaarheid van de accommodatie garanderen.

    Wij willen u verzoeken het contract, voordat de optietermijn verstrijkt, getekend aan ons retour te sturen. Bij last minute reserveringen is het helaas niet mogelijk om een optie te plaatsen.
    Neem contact op
  3. De prijzen van de reserveringen bestaan uit een deel huurkosten (huren van de bungalow) en een deel extra’s. Beiden worden berekend inclusief BTW. De prijzen die u ontvangt van Landal Business Line zijn altijd inclusief BTW, tenzij anders aangegeven. Voor het huren van een accommodatie geldt in Nederland het laag-BTW tarief van 6%. Ook de verplichte extra’s hebben dit laagtarief.

    Sommige extra’s die worden aangeslagen tegen het hoog-BTW tarief van 21%. Deze uitsplitsing wordt op uw factuur weergegeven. Voor reserveringen op parken buiten Nederland geldt het BTW tarief van het betreffende land. Ook deze uitsplitsing vindt u terug op uw factuur.

  4. Wij verzoeken u de reservering te betalen volgens de betalingsvoorwaarden die vermeld staan in het contract. Deze voorwaarden corresponderen met de termijn(en) die staan vermeld op uw factuur. In sommige gevallen verzoeken wij u, gezien het late karakter van de reservering (last minute), de betaling met spoed over te maken. Hierover wordt u in het contract of de e-mailbevestiging geïnformeerd.
  5. Voor al uw vragen en het verkrijgen van informatie kunt u terecht bij de parkreceptie. De parkrecepties hebben wisselende openingstijden.

    Voor de openingstijden van de parkrecepties kunt u terecht op onze website. Bij het gewenste park kunt u onder het kopje "goed om te weten" de openingstijden van de receptie terugvinden.

    Daarnaast is er een overzicht met de contactgegevens van onze parken.

  6. Landal Business Line biedt u meerdere vergaderlocaties in Nederland en het buitenland. Voor een overzicht en antwoorden over uw specifieke vragen gaat u naar 'vergaderen'.
  7. Wij beschouwen ieder event als een uniek event. Daarom zien wij uw aanvraag als maatwerk. Graag willen wij met u in contact treden en van u weten wat uw event nodig heeft om een onvergetelijke ervaring te worden. Wij denken met u mee om zo de meest geschikte locatie te kunnen selecteren.

    Met meer dan 80 locaties in negen landen is er ongetwijfeld een locatie die aan uw wensen voldoet. Wij willen u dan ook hierbij uitnodigen om uw wensen met ons te bespreken. De medewerkers van Landal Business Line kennen de locaties en adviseren u graag over de mogelijkheden.


    Ga naar het contactformulier
  8. U kunt op verschillende manieren een offerte aanvragen. Op onze website wordt u deze mogelijkheid geboden door middel van de link ‘vraag offerte aan’. Op deze wijze vraagt u snel en eenvoudig een offerte op.

    Wenst u een offerte en heeft u zeer specifieke wensen, dan vragen wij u om contact met ons op te nemen. Wij nemen graag de tijd om met u uw wensen door te spreken en te kijken wat het best passende aanbod voor uw vraag is.

  9. Mocht u van een kortingsbon gebruik willen maken, dan moet u altijd de actiecode vermelden welke hierop vermeld staat.
  10. Bij uw reservering kunt u extra services boeken, zoals een handdoekenpakket per persoon, een ontbijt, diner of een comfortpakket. Zie hier een overzicht van bij te boeken arrangementen.

    Neem voor meer informatie en het reserveren van extra services contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Speciale bungalows
  • Landal GreenParks heeft voor mensen met astma/COPD speciaal aangepaste astma/COPD-vriendelijke accommodaties, zogenaamde longvilla's. Deze accommodaties zijn voorzien van gladde vloerbedekking zoals laminaat- en tegelvloeren. Er is geen open haard aanwezig (met uitzondering van een paar parken) en bij de keuze van het materiaal voor gordijnen en meubels zijn de richtlijnen van het Longfonds leidend. Er wordt uiteraard niet in deze accommodaties gerookt en huisdieren zijn niet toegestaan. Daarnaast volgt de schoonmaakdienst speciale instructies.
    Onze longvilla's
  • Op alle parken is het mogelijk om meerdere accommodaties naast elkaar te reserveren. Een aantal parken beschikt ook over accommodaties voor 10, 12 of zelfs meer personen. 

    Reüniebungalows
    Drie parken van Landal GreenParks beschikken over reüniebungalows. Deze reüniebungalows bestaan uit drie vrijstaande 6-persoonsbungalows (naast elkaar gelegen) met daarbij een bungalow die geheel is omgetoverd tot één hele grote huiskamer met grote keuken. U kunt dus met maximaal 18 personen overnachten in de drie bungalows en hier eventueel met uw eigen gezin of vrienden ontbijten. U gebruikt de luxe huiskamerbungalow als verzamelplaats waar u kunt borrelen, koffie drinken en zelfs met 18 personen kunt koken en dineren.  

    Groepen en evenementen
    Landal Business Line is gespecialiseerd in grote groepen en familie-evenementen. Indien u meer dan 10 bungalows boekt, kunnen wij uw wensen op maat samenstellen. Zo zijn er tevens mogelijkheden om kooksessies of sportieve programma’s op het park te organiseren door onze eigen chef-koks en sport & recreatieteams.
    Meer voor grote groepen
  • Kinderaccommodaties zijn op een aantal parken van Landal GreenParks te vinden. De kinderaccommodaties zijn extra kindvriendelijk en veilig ingericht en geschikt voor gezinnen met zowel baby's als peuters en kleuters. Ze zijn voorzien van alle noodzakelijke attributen zoals leuke meubeltjes, kinderspeelgoed, aankleedkussen, commode, kinderstoel, -bed en -badje, zandbak (buiten) en speciale veilgheidsvoorzieningen zoals een traphekje en kinderveilige stopcontacten. De kinderslaapkamers van de accommodaties zijn voorzien van een stapelbed en/of hoogslaper en zijn in een aantal gevallen ook de muren voorzien van een vrolijke muurschildering. Vaak ligt er een speeltuintje op korte afstand van de bungalows.
    Onze kinderaccommodaties
  • Op verschillende parken bieden wij accommodaties aangepast voor mindervaliden. Zo zijn bijvoorbeeld de badkamer, het toilet en/óf keuken aangepast.
    Onze Toegankelijke accommodaties
  • Voor gasten die extra begeleiding en zorg nodig hebben, heeft Landal GreenParks een samenwerkingsverband afgesloten met Comfortzorg, één van de beste en meest ervaren organisaties op het gebied van thuiszorg op vakantieadressen. Via het netwerk van Comfortzorg kunt u op al onze Nederlandse parken rekenen op de zorg en hulpmiddelen, die u thuis ook krijgt. De gewenste verpleging, verzorging en vraag naar hulpmiddelen wordt in telefonisch overleg met u geregeld en vastgelegd. U dient hiervoor zelf contact op te nemen met Comfortzorg, telefoonnummer 0900-234 12 34.
    Meer over Zorg op maat