Contact en vragen

Kantoor Den Haag

Bezoekadres
Bezuidenhoutseweg 78
2594 AX Den Haag
+31-(0)70-300 35 35 (niet voor in- en verkoop, informatie en reserveringen)

Postadres
Postbus 95991
2509 CZ Den Haag

Veelgestelde vragen

Aankomst en verblijf
  • Wat zijn de openingstijden van de parkrecepties?

    Voor al uw vragen en het verkrijgen van informatie over het park en uw verblijf kunt u terecht bij de parkreceptie. De parkrecepties hebben wisselende openingstijden. Voor de openingstijden van de parkrecepties kunt u terecht op onze website. Bij het gewenste park kunt u onder het kopje "praktisch" de openingstijden van de receptie terugvinden. Hier vindt u ook de contactgegevens van het park. 

  • Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?

    Op de dag van aankomst is uw accommodatie vanaf 15.00 uur beschikbaar (uitzondering Hof van Saksen – vanaf 16.00 uur). In overleg kan er bij uitzondering bekeken worden of eerder inchecken mogelijk is. Het is wel al mogelijk om vanaf 10.00 uur op de dag van aankomst gebruik te maken van de parkfaciliteiten. Op de dag van vertrek dient u uw bungalow uiterlijk om 10.30 uur te verlaten en deze volgens de geldende parkregels op te leveren. In het geval u van de ene bungalow naar de andere gaat verhuizen, gelden dezelfde tijden. U dient de bungalow waaruit u vertrekt om uiterlijk 10.30 uur te verlaten en kunt inchecken in de nieuwe bungalow vanaf 15.00 uur. In overleg met de parkreceptie kunnen hier uitzonderingen op gemaakt worden.

  • Ik wil mijn sleutel afhalen/ inleveren buiten de openingstijden van de parkreceptie. Wat moet ik doen?

    Wanneer u buiten de openingstijden van de parkreceptie uw sleutel wilt afhalen of inleveren, dient u dit vooraf te melden bij de parkreceptie. De parkreceptie kan dan een afspraak met u maken betreffende het afhalen of inleveren van de bungalowsleutel. Op onze website kunt u bij het betreffende park de contactgegevens van het park vinden.

  • Wordt er op de parken een borgsom gevraagd bij aankomst?

    Het park is gerechtigd om een borgsom te vragen van maximaal € 500,- per accommodatie. Dit staat tevens opgenomen in de Algemene Voorwaarden. In de meeste gevallen zult u hier van te voren van op de hoogte worden gesteld door het park. Wanneer u vooraf wenst te weten of er een borgsom gevraagd wordt, adviseren wij u om contact op te nemen met de parkreceptie.

  • Waar kan ik de inventarisatielijst van de accommodaties vinden?

    Op onze website kunt u wel de indeling van de bungalows bekijken (bijvoorbeeld aantal slaapkamers en badkamers), maar er zijn geen inventarislijsten van de accommodaties te vinden. De inventaris kan namelijk per bungalow verschillen. Mocht u vragen hebben over de inventaris van de accommodaties, neemt u dan contact op met de receptie van het betreffende park. Op onze website kunt u bij het betreffende park de contactgegevens van het park vinden.

  • Met welke documenten kan ik inchecken op het park?

    U kunt bij aankomst op het park inchecken met een print-out van het contract dat u heeft ondertekend of de bevestiging die u via de e-mail heeft ontvangen. Ook is het mogelijk om bij het inchecken het reserveringsnummer te geven welke u heeft ontvangen bij uw reservering. Bij aankomst op het park kan er om een legitimatiebewijs gevraagd worden. Zorg dat u deze bij de hand heeft.

  • Moet ik het nachtregistratieformulier ook invullen?

    Bij een verblijf op één van onze parken dient u een zogenaamd nachtregistratieformulier in te vullen. Wanneer u dit vooraf invult, scheelt dit u wachttijd bij de parkreceptie. U kunt het nachtregistratieformulier downloaden via onze website. De gegevens van u en uw reisgezelschap worden verwerkt ten behoeve van de betreffende gemeente, onder meer voor in het geval van calamiteiten. De gegevens kunnen in onze systemen worden verwerkt. In het geval van een grote incheck (meerdere bungalows) is het mogelijk dat wij afwijkende afspraken met u maken om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Reserveren, wijzigen en annuleren
  • Hoe kan ik een offerte aanvragen?

    U kunt op verschillende manieren een offerte aanvragen. Op onze website wordt u deze mogelijkheid geboden door middel van de link ‘vraag offerte aan’. Op deze wijze vraagt u snel en eenvoudig een offerte op. Wenst u een offerte en heeft u zeer specifieke wensen, dan vragen wij u om contact met ons op te nemen. Wij nemen graag de tijd om uw wensen door te spreken en u te voorzien van een passend aanbod.

  • Welke soorten accommodaties zijn er?

    Bij Landal GreenParks kunt u genieten van een verblijf zoals u dat wilt: van eenvoudig tot extra luxe. Wilt u een appartement, een bungalow, een strandhuisje of uw eigen landhuis met privé-sauna? U kunt ook kiezen voor fraai gelegen chalets in mooie wintersportgebieden of zelfs prachtig riet gedekte boerderijen. Waar u ook voor kiest, u verblijft altijd in de vrije natuur, geniet van de vele faciliteiten op het park en u verblijft in een omgeving waar van alles te ontdekken is. Komt u met collega’s, een groep vrienden, met kinderen of met een schoolgroep? Denkt u aan een bijzondere vergaderlocatie of zoekt u een trainingsruimte? Bij Landal GreenParks hebben wij altijd een geschikte locatie voor uw gezelschap.

  • Zijn huisdieren toegestaan in de accommodatie?

    Op bijna alle parken is er een ruim aanbod van accommodaties waar huisdieren in zijn toegestaan (Soms 1 maar maximaal 2 huisdieren). Ook zijn er altijd accommodaties aanwezig die huisdiervrij zijn. Er zitten kosten verbonden aan het meebrengen van uw huisdier. Wilt u een huisdier meenemen naar een van onze parken geef dit dan altijd aan bij het maken van de boeking, wij zorgen er dan voor dat wij een huisdier toegankelijke accommodatie reserveren voor u.

  • Kan ik een accommodatie reserveren met een voorkeursnummer?

    Het is mogelijk om met voorkeur te reserveren voor bijvoorbeeld een specifiek nummer of een bepaalde groep dicht bij elkaar gelegen accommodaties. Wilt u een voorkeur uitspreken voor een specifieke accommodatie, geef dit dan aan ons door bij het maken van de reservering, wij kunnen hier dan rekening mee houden bij het maken van de reservering.

  • Welke kortingen worden gehanteerd door Landal Business Line?

    Landal Business Line werkt met dezelfde prijzen als Landal GreenParks en hanteert (over het algemeen) geen extra kortingen. Indien de last-minute prijzen van toepassing zijn, worden deze automatisch verwerkt in de prijsberekening. In sommige gevallen is het wel mogelijk dat wij extra korting kunnen aanbieden; dit is sterk afhankelijk van het park, de periode, het type accommodatie en het aantal accommodaties dat u wenst te reserveren. In vakantieperiodes en tijdens feestdagen kunnen wij helaas geen extra kortingen geven.

  • Kan ik reserveren met een kortingscode?

    Nee, bij het maken van een boeking via de afdeling Landal Businessline is het helaas niet mogelijk om gebruik te maken van een kortingscode. Mocht u van een kortingscode gebruik willen maken, dan kan dit enkel bij het maken van een particuliere boeking. Wanneer u een particuliere reservering maakt ontvangt u echter geen BTW factuur.

  • Welke prijs wordt er gehanteerd als ik een afwijkend verblijf wil reserveren?

    Bij Landal GreenParks hanteren wij standaard aankomst en vertrek dagen; maandag en vrijdag. Daarnaast hanteren wij standaard verblijfsperiodes; midweek, weekend en week verblijven. Het is echter (bijna) altijd mogelijk om op afwijkende dagen aan te komen en een afwijkende periode te verblijven op een van onze parken. De prijzen voor het huren van een accommodatie zijn gebaseerd op de week-, weekend- of midweek prijs van de betreffende periode. In het geval u een kortere periode wilt boeken, dan geldt alsnog de weekend of midweek huur prijs waarin deze nachten vallen.

  • Hoe zijn de prijzen opgebouwd?

    De prijzen van de reserveringen bestaan uit een deel huurkosten en een deel verplichte bijkomende kosten.

    Bij de huurprijs zijn inbegrepen:
    - Schoonmaakkosten
    - Elektriciteit, gas, water en verwarming (bij normaal verbruik)
    - Het eerste kinderbedje en kinderstoel, indien standaard aanwezig in de bungalow
    - Toegang tot de faciliteiten op het park
    - BTW

    Niet bij de huurprijs inbegrepen zijn de verplichte bijkomende kosten:
    - Reserveringskosten
    - Bedlinnen en indien relevant kinderbedlinnen. Indien een kinderbed niet standaard in de bungalow is opgenomen betaalt men extra huur voor het kinderbedje.
    - Toeristenbelasting p.p.p.n. 

    Bij een langetermijnverblijf (meer dan vier weken) komen hier nog de volgende verplichte kosten bij:
    - Extra langetermijn-eindschoonmaak
    - Wekelijkse wissel bedlinnen
    - Wekelijkse schoonmaak sanitair en badkamer (bij een zakelijke reservering)

  • Welk BTW percentage is van toepassing?

    De prijzen die u ontvangt van Landal Business Line zijn altijd inclusief BTW, tenzij anders aangegeven. Voor het huren van een accommodatie geldt in Nederland het laag-BTW tarief van 9%. Ook de meeste verplichte extra’s hebben dit laagtarief. Over de toeristenbelasting wordt geen BTW geheven. Sommige extra’s worden aangeslagen tegen het hoog-BTW tarief van 21%. Deze uitsplitsing wordt op uw factuur weergegeven. Voor reserveringen op parken buiten Nederland geldt het BTW tarief van het betreffende land. Ook deze uitsplitsing vindt u terug op uw factuur.

  • Ben ik verplicht bedlinnen af te nemen bij een verblijf?

    Bedlinnen is een verplichte afname bij Landal GreenParks. De kosten hiervoor bedragen in 2020 € 8,95 p.p. per verblijf en indien relevant kinderbedlinnen € 7,50 p.p. per kind per verblijf. Indien een kinderbed niet standaard in de bungalow is opgenomen, betaalt men extra huur voor het kinderbedje.

  • Wat kan ik bij mijn reservering bijboeken?

    Landal Business Line kan uw zakelijk verblijf in een bungalow volledig ontzorgen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een boodschappenpakket in de bungalow of een vers bereid ontbijtje dat bezorgd wordt bij uw bungalow! Natuurlijk kunnen wij ook zorgen dat uw bed is opgemaakt en er een handdoekenpakket voor u klaarligt. Het is zelfs mogelijk met uw gezelschap in de bungalow te gourmetten. Zo wordt het zakelijke bezoek ook een informeel samenzijn. Meer opzoek naar luxe? Schuif dan aan in ons restaurant voor een driegangendiner. Met onze extra service maken wij uw verblijf makkelijker en aangenamer. Daarnaast is het met de luxe en het comfort van thuis een prettig verblijf voor uw zakelijke gasten. Hebben we iets (nog) niet in ons assortiment dan kunnen we met ons maatwerk ook veel voor u betekenen.

  • Wanneer moet ik mijn reservering betalen?

    Wij verzoeken u de reservering te betalen volgens de betalingsvoorwaarden die vermeld staan in het contract. Deze voorwaarden corresponderen met de termijn(en) die staan vermeld op uw factuur. In sommige gevallen verzoeken wij u, gezien het late karakter van de reservering (last minute), de betaling met spoed over te maken. Hierover wordt u in het contract of de e-mailbevestiging geïnformeerd.

  • Hoe kan ik mijn reservering wijzigen en of extra’s bijboeken?

    U kunt uw reservering wijzigen tot 14 dagen voor aankomst. Hiervoor kunt u contact opnemen met de afdeling Business Line. Dit geldt zowel voor het wijzigen van de bungalows, de extra’s, het programma en het aantal personen. Afhankelijk van de wijziging is het mogelijk dat er kosten worden doorbelast voor de wijziging. Indien dit het geval is, zullen wij u hierover informeren. In alle gevallen geldt dat het wijzigen van een reservering onder voorbehoud is van beschikbaarheid. Het wijzigen van het aantal bungalows naar minder bungalows wordt gezien als een gedeeltelijke annulering. Hiervoor gelden de annuleringsvoorwaarden die staan vermeld in uw contract.

  • Is het ook mogelijk om mijn verblijf te verlengen?

    Afhankelijk van de beschikbaarheid is het mogelijk om uw verblijf te verlengen tot een maximale verblijfsduur van 52 aaneengesloten weken. Wij vragen u om hiervoor in een zo vroeg mogelijk stadium contact met ons op te nemen.

  • Hoe kan ik mijn reservering annuleren en welke gevolgen heeft dit?

    Wijziging(en) of annulering van de reservering wordt alleen in behandeling genomen indien deze per e-mail of brief wordt bevestigd. Als annuleringsdatum wordt gehanteerd, de datum van de eerstvolgende aankomstdag (maandag of vrijdag) volgend op de dag waarop de e-mail of brief door Landal GreenParks is ontvangen. U kunt uw reservering annuleren volgens de annuleringsvoorwaarden die staan vermeld in uw contract.

Events
  • Is het mogelijk om een event te organiseren op een van de parken van Landal GreenParks?

    Landal GreenParks biedt zeker mogelijkheden om een evenement te organiseren op een van onze parken in Nederland, maar ook in het buitenland. Wij beschouwen ieder event als een uniek event. Daarom zien wij uw aanvraag als maatwerk. Graag willen wij met u in contact treden en van u weten wat uw event nodig heeft om een onvergetelijke ervaring te worden. Wij denken met u mee om zo de meest geschikte locatie te kunnen selecteren. Met meer dan 90 locaties in negen landen is er ongetwijfeld een locatie die aan uw wensen voldoet. Meer informatie over de mogelijkheden voor evenementen bij Landal GreenParks vindt u hier. Wij willen u dan ook hierbij uitnodigen om uw wensen met ons te bespreken. De medewerkers van Landal Business Line adviseren u graag over de mogelijkheden.

  • Kan ik een congres organiseren bij Landal Business Line? 

    Een aantal van onze parken beschikken over faciliteiten die geschikt zijn voor een congres. Afhankelijk van de inhoud, vorm en grootte van uw congres zijn er mogelijkheden. De medewerkers van Landal Business Line informeren u graag over de mogelijkheden. Neemt u gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

  • Welke mogelijkheden zijn er voor groeps- en teambuilding activiteiten op de parken?

    Al onze parken kenmerken zich door de ligging midden in de natuur en laten zich het beste omschrijven door rust, ruimte en natuur. Niet voor niets zeggen wij: Landal Business Line is buitengewoon zaken doen. Op en om onze parken vindt u dan ook meerdere mogelijkheden voor groeps- en teambuilding activiteiten. Afhankelijk van uw wensen selecteren wij parken die aan uw wensen voldoen.

  • Welke feestmogelijkheden zijn er op de parken?

    De parken van Landal GreenParks zijn zeer geschikt om een feest te organiseren. Veel parken beschikken over multifunctionele ruimtes, al dan niet gethematiseerd. Onze parken variëren daarnaast van 30 tot ruim 600 accommodaties en van minimale tot uitgebreide parkfaciliteiten. Onze feestmogelijkheden zijn daardoor zeer divers. De medewerkers van Landal Business Line informeren u graag over de mogelijkheden. Neemt u gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

  • Welke horeca mogelijkheden zijn er op de parken?

    Op de meeste Landal parken zijn één of meerdere horecagelegenheden aanwezig, van snackbar tot á-la-carte restaurant. Dit aanbod verschilt per park en kunt u terugvinden op de parkpagina’s. Daarnaast bieden wij op een groot aantal parken uitgebreide banqueting mogelijkheden en kunt u ontbijtservice bijboeken. Wilt u liever in de eigen bungalow eten? Op de meeste parken bieden wij o.a. gourmetarrangementen en barbecue arrangementen. Bovendien beschikt iedere accommodatie over een keuken en kunt u er met uw gezelschap ook voor kiezen om zelf te koken. Wij willen u dan ook hierbij uitnodigen om uw wensen met ons te bespreken. De medewerkers van Landal Business Line adviseren u graag over de mogelijkheden.

  • Zijn er speciale groepsaccommodaties?

    Landal GreenParks heeft accommodaties van twee tot 32 personen. Daarnaast is het ook mogelijk om meerdere accommodaties bij elkaar te reserveren. Vraag ons naar de mogelijkheden en wij vertellen u graag wat er voor u en uw gezelschap beschikbaar is. Kijk op onze website voor meer informatie over de mogelijkheden voor groepen.

  • Is het mogelijk om een park helemaal exclusief te huren?

    Bent u op zoek naar een unieke ervaring? Dan is het exclusief huren van een park zeker een mogelijkheid. Het exclusief huren van uw eigen park biedt u de mogelijkheid om van uw event een onvergetelijke ervaring te maken. Alles op één locatie; van vergaderen tot overnachten en van feesten tot recreëren. Landal GreenParks beschikt over meer dan 90 parken in 9 landen. Onze parken zijn verschillend qua grootte, faciliteiten en uitrustingsniveau. Zodoende kunt u al vanaf 30 personen een park exclusief huren. Op ons grootste park kunt u zelfs met ruim 3.000 personen overnachten. Bent u op zoek naar een locatie midden in de bossen, aan het strand of in een wintersportgebied? Dat is allemaal mogelijk. Naast een volledige uitkoop is het natuurlijk ook mogelijk om een park gedeeltelijk te huren. Wij kiezen dan samen met u de meest geschikte selectie van accommodaties uit op het park. Bij een uitkoop van een park gaan wij altijd uit van maatwerk en daarom willen wij u graag vragen om uw ideeën met ons te delen, zodat we gezamenlijk voor een unieke ervaring kunnen zorgen.

  • Bestaan er ook Landal GreenParks Giftcards die ik als incentive kan uitgeven?

    Met de Landal Giftcard kunt u iemand een verblijf op één van onze parken cadeau doen. Of gewoon als bijdrage in de kosten van de huur. U kunt zelf een bedrag kiezen tussen de € 5,- en € 150. Kiest u de digitale variant, dan ontvangt u of de ontvanger de giftcard via e-mail. Ontvangt u liever de Landal Giftcard per post, dan wordt deze opgestuurd. De kaart kan worden geactiveerd met de code die wij per email versturen. Meer informatie of bestellen? 

Vergaderen
  • Is het mogelijk om te vergaderen op een van de parken van Landal GreenParks?

    Landal GreenParks biedt u de mogelijkheid om te vergaderen op meerdere van onze parken in Nederland maar ook in het buitenland. Van Limburg tot Friesland en van vergaderen op een park in de bossen tot aan de kust, alles is mogelijk bij Landal GreenParks. Een overzicht van deze vergaderparken en de mogelijkheden op deze parken kunt u hier vinden. De medewerkers van Landal Business Line adviseren u graag over de mogelijkheden op onze parken.

  • Is het mogelijk om een vergaderzaal voor één dag te reserveren?

    Het is zeker mogelijk om onze vergaderzalen voor één dag te reserveren. Voor de mogelijkheden per park en het plaatsen van een reservering verwijzen wij u naar de receptie van het betreffende park. Op onze website kunt u bij het betreffende park de contactgegevens van het park vinden.

  • Is het mogelijk om meerdaagse vergaderingen te organiseren?

    Ja, het is zeker mogelijk om meerdaagse vergaderingen te organiseren op de vergaderparken van Landal GreenParks. Onze parken kenmerken zich door een full-service concept: alles op één park midden in de natuur. Onze parken lenen zich dan ook uitstekend om uw vergadering eenvoudig te combineren met een sportief programma, verschillende mogelijkheden op het gebied van F&B en/of overnachtingen in onze comfortabele accommodaties. Neemt u gerust vrijblijvend contact met ons op, wij denken graag met u mee om tot een inspirerend meerdaags programma te komen.

  • vergaderarrangementen

    Bieden jullie ook vergaderarrangementen aan?
    Ja, wij hebben voor u een aantal vergaderarrangementen samengesteld.
    4-uurs Vergaderarrangement
    8-uurs Vergaderarrangement
    12-uurs Vergaderarrangement
    De inhoud en de prijs van deze vergaderarrangementen kunnen per park afwijken. Meer informatie over deze vergaderarrangementen kunt u hier vinden. Indien gewenst stellen wij graag een maatwerk arrangement voor u samen. Daarbij is het mogelijk om het vergaderen te combineren met teambuildingsactiviteiten of een F&B voorstel. Wij denken graag met u mee.

  • Is het mogelijk om te vergaderen in de bungalow?

    Ja, het is zeker mogelijk om in een bungalow te vergaderen. Hiervoor zijn er diverse mogelijkheden. Of u nu kiest voor een vergadering in één van de reguliere grote bungalows of voor het alles-in-één Businessbungalow concept. Wij zoeken graag samen met u de locatie die het beste aansluit bij uw wensen. Op diverse parken zijn grote accommodaties voor 12, 16, 24 of zelfs 32 personen aanwezig, deze zijn uitermate geschikt om in te vergaderen. Het Landal Businessbungalow concept bestaat uit drie bij elkaar gelegen vrijstaande 6-persoonsbungalows, met elk drie 2-persoons slaapkamers. Daarnaast bevindt zich een vrijstaande vergaderbungalow die dient als gemeenschappelijke ruimte en onder andere voorzien is van een ruime zithoek, een royale eetkeuken en een groot terras met barbecuemogelijkheden. Deze bungalows bevinden zich midden in de natuur en zijn daarom uitstekend te gebruiken als locatie voor bijvoorbeeld een MT-meeting of een training. Meer informatie over deze businessbungalows vindt u hier. 

  • Is het mogelijk om een vergadering te combineren met teambuildingsactiviteiten?

    Ja, dat is zeker mogelijk, de Businessline medewerkers informeren u graag over de mogelijkheden hiervoor. Afhankelijk van de keuze van het park is het mogelijk een groot aantal activiteiten te organiseren. Vaak wordt dit gedaan door het Fun & Entertainment team van het park, maar we werken ook samen met Outdoor organisaties die hierin gespecialiseerd zijn. Een aantal voorbeelden van teambuildingsactiviteiten:

    - Een actieve zeiltocht waarbij het aankomt op samenwerking
    - Een rustgevende wandeling met de boswachter
    - Een balletje slaan op de driving range
    - Een pub quiz in het restaurant
    - Een sushiworkshop waarbij u zelf uw eten maakt

    Dit zijn slechts een paar voorbeelden. Een overzicht van de activiteiten per park vindt u hier. (Doorlinken naar: https://www.landalbusinessline.nl/events/teambuilding/teambuilding-per-park) We denken graag met u mee om uw vergadering net even specialer te maken. Neem vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden.

  • Is het mogelijk om een vergadering te combineren met een borrel, diner of avondprogramma?

    Ja, dat is zeker mogelijk, de Businessline medewerkers informeren u graag over de mogelijkheden hiervoor. Afhankelijk van de keuze van het park is het mogelijk om uw vergadering te combineren met een borrel, luxe diner, Barbecue op het strand of een feestavond. Blijft u overnachten dan is het tevens mogelijk te genieten van een vers bereid ontbijtje dat bezorgd wordt bij uw bungalow of gezamenlijk te ontbijten in het restaurant. Alles is hierin mogelijk en wij denken graag met u mee om tot een compleet voorstel op maat te komen.

  • Is het mogelijk om in de buitenlucht te vergaderen op een van de parken?

    Landal GreenParks staat voor Groen, dit ziet u ook terug in onze vergadermogelijkheden. Wat dacht u bijvoorbeeld van uw vergadering in een echte tipi tent. Deze outdoor locatie leent zich uitstekend voor een vergadering op een bijzondere plek. Verder zijn er mogelijkheden om uw break out sessie buiten te organiseren aan de picknick banken of uw vergadering te combineren met een mooie wandeling in de omgeving van het park onder leiding van een boswachter.

  • Hoe kunnen jullie het verblijf nog aangenamer maken?

    Landal Business Line kan uw zakelijk verblijf in een bungalow volledig ontzorgen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een boodschappenpakket in de bungalow of een vers bereid ontbijtje dat bezorgd wordt bij uw bungalow! Reserveert u het comfortpakket? Dan zorgen wij ervoor dat uw bed is opgemaakt en dat er een handdoeken pakket en keukendoeken pakket voor u klaarligt in de bungalow. U kunt zich zodoende optimaal richten op uw zakelijke bezoek of natuurlijk juist heerlijk ontspannen na een vergadering. Het is zelfs mogelijk met uw gezelschap in de bungalow te gourmetten. Zo wordt het zakelijke bezoek ook een informeel samenzijn. Meer op zoek naar luxe? Schuif dan aan in ons restaurant voor een driegangendiner. Met onze extra service maken wij uw verblijf makkelijker en aangenamer. Daarnaast is het met de luxe en het comfort van thuis een prettig verblijf voor uw zakelijke gasten. Hebben we iets (nog) niet in ons assortiment dan kunnen we met ons maatwerk ook veel voor u betekenen.

Groepen
  • Welke mogelijkheden zijn er voor zorggroepen bij Landal GreenParks?

    Landal GreenParks beschikt over een ruim aanbod zorgaccommodaties. Zorg en vakantie gaan goed samen! Bij Landal GreenParks zijn er speciale bungalows voor mindervaliden, dialyse patiënten, gasten met een gehoorbeperking, blind of slechtziend en voor gasten met luchtwegaandoeningen. Ook voor begeleide reizen zijn er op diverse parken groepsaccommodaties. De medewerkers van Landal Business Line adviseren u graag over de mogelijkheden.

  • Kan er in de accommodaties ook zorg op maat aangeboden worden?

    Voor gasten die extra begeleiding en zorg nodig hebben, heeft Landal GreenParks een samenwerkingsverband afgesloten met Comfortzorg, één van de beste en meest ervaren organisaties op het gebied van thuiszorg op vakantieadressen. Via het netwerk van Comfortzorg kunt u op al onze Nederlandse parken rekenen op de zorg en hulpmiddelen, die u thuis ook krijgt. De gewenste verpleging, verzorging en vraag naar hulpmiddelen wordt in telefonisch overleg met u geregeld en vastgelegd. U dient hiervoor zelf contact op te nemen met Comfortzorg, telefoonnummer 0900-234 12 34.

  • Zijn er ook parken met accommodaties geschikt voor mindervaliden?

    Op verschillende parken zijn er accommodaties aangepast voor mindervaliden. Zo zijn bijvoorbeeld de badkamer, het toilet en/óf keuken aangepast.

  • Zijn er ook parken met accommodaties geschikt voor astma-COPD-patiënten?

    Landal GreenParks heeft voor mensen met astma/COPD speciaal aangepaste astma/COPD-vriendelijke accommodaties, zogenaamde longvilla's. Deze accommodaties zijn voorzien van gladde vloerbedekking zoals laminaat- en tegelvloeren. Er is geen open haard aanwezig (met uitzondering van een paar parken) en bij de keuze van het materiaal voor gordijnen en meubels zijn de richtlijnen van het Longfonds leidend. Er wordt in deze accommodaties uiteraard niet gerookt en huisdieren zijn niet toegestaan. Daarnaast volgt de schoonmaakdienst speciale instructies.

  • Welke mogelijkheden zijn er voor scholen/ verenigingen bij Landal GreenParks?

    Ook voor uw verenigingsuitje, studietrip of schoolreis bent u van harte welkom bij Landal GreenParks. Naast accommodaties van diverse groottes, bieden veel parken ook activiteiten programma’s voor groepen op of in de omgeving van het park. Met meer dan 90 locaties in negen landen is er ongetwijfeld een locatie die past bij uw wensen. De medewerkers van Landal Business Line adviseren u graag over de mogelijkheden.

  • Is het mogelijk om meerdere bungalows naast elkaar of bij elkaar te reserveren?

    Ja, dit is zeker mogelijk. Op alle parken is het mogelijk om meerdere accommodaties naast elkaar te reserveren, mits uiteraard beschikbaar. Vraag bij de medewerker van Landal Business Line om de beschikbaarheid en mogelijkheden.

  • Hoeveel parken heeft Landal GreenParks met accommodaties vanaf 10 personen?

    Landal GreenParks heeft op 13 parken accommodaties beschikbaar vanaf 10 tot 32 personen. Daarnaast beschikken wij op drie parken over reüniebungalows. Deze reüniebungalows bestaan uit drie vrijstaande 6-persoonsbungalows (naast elkaar gelegen) met daarbij een bungalow die geheel is omgetoverd tot één hele grote huiskamer met grote keuken. U kunt dus met maximaal 18 personen overnachten in de drie bungalows en hier eventueel met uw eigen groep vrienden of schoolgroep ontbijten. U gebruikt de luxe huiskamerbungalow als verzamelplaats waar u kunt samenkomen en zelfs met 18 personen kunt koken en dineren.

  • Hoe lang van tevoren kan ik boeken?

    Bij Landal GreenParks is het mogelijk om een jaar van te voren een reservering te maken.

  • Wordt er op de parken een borgsom gevraagd bij aankomst?

    Landal GreenParks kan bij aanvang van het verblijf om een borgsom vragen. De borgsom bedraagt maximaal € 500,00 euro per accommodatie. Dit bedrag kan bij speciale omstandigheden, zoals bijvoorbeeld bij een groepsboeking door Landal GreenParks worden aangepast. De borgsom zal ter plaatse worden voldaan in Euro. Dit is tevens opgenomen in de Algemene Voorwaarden.

  • Hoe kunnen jullie het verblijf nog aangenamer maken?

    Landal Business Line kan uw verblijf in een bungalow volledig ontzorgen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een boodschappenpakket in de bungalow of een vers bereid ontbijtje dat bezorgd wordt bij uw bungalow! Reserveert u het comfortpakket? Dan zorgen wij ervoor dat uw bed is opgemaakt en dat er een handdoeken pakket en keukendoeken pakket voor u klaarligt in de bungalow. Met onze extra service maken wij uw verblijf makkelijker en aangenamer. Hebben we iets (nog) niet in ons assortiment dan kunnen we met ons maatwerk ook veel voor u betekenen.

  • Welke horeca mogelijkheden zijn er op de parken?

    Op de meeste Landal parken zijn één of meerdere horecagelegenheden aanwezig, van snackbar tot á-la-carte restaurant. Dit aanbod verschilt per park en kunt u terugvinden op de parkpagina’s. Daarnaast bieden wij op een groot aantal parken uitgebreide banqueting mogelijkheden en kunt u ontbijtservice bijboeken. Wilt u liever in de eigen bungalow eten? Op de meeste parken bieden wij o.a. gourmetarrangementen en barbecue arrangementen. Bovendien beschikt iedere accommodatie over een keuken en kunt u er met uw gezelschap ook voor kiezen om zelf te koken. Wij willen u dan ook hierbij uitnodigen om uw wensen met ons te bespreken. De medewerkers van Landal Business Line adviseren u graag over de mogelijkheden.

  • Welke mogelijkheden zijn er voor groeps- en teambuilding activiteiten op de parken?

    Al onze parken kenmerken zich door de ligging midden in de natuur en laten zich het beste omschrijven door rust, ruimte en natuur. Niet voor niets zeggen wij: Landal Business Line is buitengewoon zaken doen. Op en om onze parken vindt u dan ook meerdere mogelijkheden voor groeps- en teambuilding activiteiten. Afhankelijk van uw wensen selecteren wij parken die aan uw wensen voldoen.

Tijdelijke woonruimte
  • Kan ik werknemers onderbrengen in de accommodaties van Landal GreenParks?

    Het is mogelijk om werknemers onder te brengen op de parken van Landal GreenParks. Voor uw werknemers gelden soms andere voorwaarden dan voor onze overige gasten, denk hierbij bijvoorbeeld aan een bezetting van maximaal 1 persoon per slaapkamer. Ook is er een maximum gesteld aan het aantal zakelijke reserveringen op onze parken. Het is daartoe mogelijk dat, in het geval het maximum zakelijk te reserveren bungalows is bereikt, wij uw werknemers niet kunnen plaatsen op ons park. In dat geval zullen wij ons uiterste best doen om een alternatief te vinden op één van onze parken in de regio. Voor meer informatie en beschikbaarheid voor uw werknemers, kunt u contact met ons opnemen.

  • Kan ik voor werknemers een accommodatie reserveren voor een langere periode?

    Het is mogelijk om een accommodatie voor een langere periode te reserveren. Bij Landal Business Line kunt u voor maximaal 52 weken aaneengesloten reserveren. Voor details, beschikbaarheid, prijzen, voorwaarden en het reserveren neem dan contact met ons op of vraag vrijblijvend een offerte aan.

  • Ik ben op zoek naar een tijdelijke woonruimte voor een aantal maanden. Vanaf welk bedrag per maand kan ik terecht bij Landal GreenParks?

    Op onze website vindt u van verschillende parken prijsindicaties per 4 weken. Hier staan de indicatieprijzen van de parken waar wij de meeste gasten voor een langer verblijf onderbrengen. De prijsindicaties zijn gemiddelde prijzen op basis van een jaarprijs. Houdt er rekening mee dat de prijzen onderhevig zijn aan seizoensinvloeden. Zo kan een verblijf in november goedkoper zijn dan de gemiddelde prijs en een verblijf in de zomermaanden duurder. Interesse in een van de andere parken van Landal GreenParks? Vraag dan vrijblijvend een offerte aan.

  • Wanneer reserveer ik als particulier bij Landal Business Line?

    Als particulier kunt u bij Landal Business Line terecht op het moment dat u voor een langere periode (vier weken of langer) of meerdere bungalows (tien bungalows of meer) wilt reserveren. Wij maken een prijsvoorstel voor u op en leggen bij akkoord, na ondertekening van het contract, de reservering voor u vast. Niet op zoek naar een langer verblijf of heeft u interesse in een reservering van minder dan 10 bungalows? Dan verwijzen wij u graag naar Landal Greenparks of neem telefonisch contact op met onze collega’s van het Contact Center via 0900 8842.

  • Ik wil een lang verblijf reserveren op een van jullie parken, hoe gaat dit in zijn werk?

    Wanneer u uw wensen voor het lang verblijf aan ons kenbaar maakt (gewenst park, gewenste periode en aantal personen), sturen wij u een prijsvoorstel per mail. Bij akkoord ontvangen wij graag uw adres- en contactgegevens zodat wij de overeenkomst voor u kunnen opstellen. Na het toesturen van de overeenkomst staat de bungalow tijdelijk voor u in optie. Zodra wij de getekende overeenkomst van u retour hebben ontvangen, zetten wij deze optie om in een definitieve reservering. U ontvangt binnen enkele dagen van ons de factuur per email met daarop verschillende betaaltermijnen. De aanbetaling (eerste termijn) dient binnen twee weken na ondertekening betaald te zijn, het restbedrag wordt verdeeld over verschillende betaaltermijnen. Wanneer de aankomstdatum van het verblijf binnen vier weken plaatsvindt, gerekend vanaf de boekingsdatum, dient ook het eerste vier wekelijkse termijnbedrag aanbetaald te worden. Landal Business Line hanteert een opzegtermijn van vier weken. Uiteraard kunt u alle voorwaarden nog eens rustig doorlezen in de overeenkomst die wij u toezenden wanneer u een lang verblijf wilt reserveren.

  • Is er een wasmachine in de bungalow aanwezig waar ik voor een langere periode in verblijf?

    Nee, een wasmachine is niet standaard aanwezig in de bungalows van Landal GreenParks, dit verschilt per park en type accommodatie. Op onze website kunt u bekijken wat de kenmerken van de accommodatie precies zijn. Mocht er geen wasgelegenheid zijn in de bungalow, dan beschikken veel parken over een centrale wasserette op het park. U kunt bij de receptie informeren naar de mogelijkheden en prijzen.

  • Hoe zijn de prijzen opgebouwd?

    De prijzen van de reserveringen bestaan uit een deel huurkosten en een deel verplicht bijkomende kosten.

    Bij de huurprijs is inbegrepen:
    - Schoonmaakkosten
    - Elektriciteit, gas, water en verwarming (bij normaal verbruik)
    - Het eerste kinderbedje en kinderstoel, indien standaard aanwezig in de bungalow
    - Toegang tot de faciliteiten op het park
    - BTW

    Niet bij de huurprijs inbegrepen zijn de verplichte bijkomende kosten:
    - Reserveringskosten
    - Bedlinnen en indien relevant kinderbedlinnen. Indien een kinderbed niet standaard in de bungalow is opgenomen betaalt men extra huur voor het kinderbedje.
    - Toeristenbelasting

    Bij een zakelijk lange termijn verblijf (meer dan vier weken) komen hier nog de volgende verplichte kosten bij:
    - Eindschoonmaak
    - Wekelijkse wissel bedlinnen
    - Wekelijkse schoonmaak sanitair en badkamer

  • Welk BTW percentage wordt er berekend?

    De prijzen die u ontvangt van Landal Business Line zijn altijd inclusief BTW, tenzij anders aangegeven. Voor het huren van een accommodatie geldt in Nederland het laag-BTW tarief van 9%. Ook de meeste verplichte extra’s hebben dit laagtarief. Over de toeristenbelasting wordt geen BTW geheven. Sommige extra’s worden aangeslagen tegen het hoog-BTW tarief van 21%. Deze uitsplitsing wordt op uw factuur weergegeven. Voor reserveringen op parken buiten Nederland geldt het BTW tarief van het betreffende land. Ook deze uitsplitsing vindt u terug op uw factuur.

  • Ben ik verplicht bedlinnen af te nemen bij een verblijf? 

    Bedlinnen is een verplichte afname bij Landal GreenParks. De kosten hiervoor bedragen in 2020 € 8,95 p.p. per verblijf en indien relevant kinderbedlinnen € 7,50 p.p. per kind per verblijf. Indien een kinderbed niet standaard in de bungalow is opgenomen, betaalt men extra huur voor het kinderbedje.

  • Zijn de accommodaties allemaal gemeubileerd?

    Ja, alle accommodaties op onze parken zijn gemeubileerd. Naast een woonkamer, meerdere slaapkamers en een badkamer is er altijd een volledig ingerichte keuken aanwezig. Op onze website zijn geen inventarislijsten van de accommodaties te vinden. Mocht u vragen hebben over de inventaris van de accommodaties, neemt u dan contact op met de receptie van het betreffende park. Op onze website kunt u bij het betreffende park de contactgegevens van het park vinden.

  • Is het noodzakelijk om tussentijds te verhuizen?

    Indien u voor een langere periode een accommodatie huurt op een van onze parken dan kan het soms noodzakelijk zijn om tussentijds te verhuizen. Sommige parken stellen het verplicht dat er om de drie maanden verhuist wordt, bij anderen is dit niet noodzakelijk. Ook kan het zijn dat het door vele voorkeursboekingen in vakantieperiodes niet mogelijk is om het verblijf in één en dezelfde accommodatie te boeken. Wij geven bij het prijsvoorstel aan dat er tussentijds verhuist dient te worden. Uiteraard doen wij altijd ons best om een verblijf aan te bieden waarbij niet tussentijds verhuist hoeft te worden.

Overige vragen

Wilt u een andere vraag aan ons stellen en direct antwoord? Bel +31 (0)88 - 205 98 88 (lokaal tarief).
 
Maandag t/m vrijdag van 09.00 - 17.00 uur.

BTW en KvK-nummer Landal GreenParks
BTW Landal GreenParks: NL802366739B01
KvK-inschrijfnummer: 27052417

Pers
Op de newsroom for press and bloggers van
Landal GreenParks wordt al het nieuws gedeeld voor de duurzame- toeristische, recreatie-, landelijke- en regiopers.

Algemene voorwaarden

De site van Landal GreenParks is uitsluitend beschikbaar voor persoonlijk
en niet commercieel gebruik. Dit betekent dat al het overige gebruik niet is toegestaan, tenzij daarvoor voorafgaand schriftelijk toestemming van
Landal GreenParks is verkregen.

Alle rechten voorbehouden aan:
Landal GreenParks B.V.
Bezuidenhoutseweg 78
2594 AX Den Haag

BTW Landal GreenParks: NL802366739B01
KvK-inschrijfnummer: 27052417
Bekijk de handelsregisternummersAlgemene voorwaarden