Ik heb een vraag over:

Reserveren en voorwaarden

Wat kan ik bij mijn reservering bijboeken?

Bij jouw reservering kun je extra services boeken, zoals een handdoekenpakket per persoon, een ontbijt, diner of een comfortpakket. Zie hier een overzicht van bij te boeken arrangementen.

Neem voor meer informatie en het reserveren van extra services contact met ons op.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoeveel accommodaties kan ik reserveren?

Er geldt geen restrictie in het aantal accommodaties dat je bij ons kunt reserveren. Wel is dit afhankelijk van de beschikbaarheid. Wij kunnen je het aantal accommodaties aanbieden dat op het moment van jouw aanvraag beschikbaar is. Voor beschikbaarheid en reserveringen vragen wij je contact op te nemen met ons.

Ook is het mogelijk om een volledig park te huren. Voor de mogelijkheden van een uitkoop verwijzen wij je naar de eventspagina.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe zijn de prijzen opgebouwd?

De prijzen van de reserveringen bestaan uit een deel huurkosten (huren van de bungalow) en een deel extra’s. Beiden worden berekend inclusief BTW. De prijzen die je ontvangt van Landal Business Line zijn altijd inclusief BTW, tenzij anders aangegeven. Voor het huren van een accommodatie geldt in Nederland het laag-BTW tarief van 6%. Ook de verplichte extra’s hebben dit laagtarief.

Sommige extra’s die worden aangeslagen tegen het hoog-BTW tarief van 21%. Deze uitsplitsing wordt op je factuur weergegeven. Voor reserveringen op parken buiten Nederland geldt het BTW tarief van het betreffende land. Ook deze uitsplitsing vind je terug op uw factuur.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe kan ik een offerte aanvragen?

Je kunt op verschillende manieren een offerte aanvragen. Op onze website word je deze mogelijkheid geboden door middel van de link ‘vraag offerte aan’. Op deze wijze vraagt je snel en eenvoudig een offerte op.

Wens je een offerte en heb je zeer specifieke wensen, dan vragen wij je om contact met ons op te nemen. Wij nemen graag de tijd om met jou jouw wensen door te spreken en te kijken wat het best passende aanbod voor jouw vraag is.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat is de prijs als ik één nacht verblijf?
De prijs voor het huren van een accommodatie bij Landal GreenParks is gebaseerd op de week-, weekend- of midweekprijs van de betreffende periode. In het geval je een nacht wilt boeken, dan geldt de weekend of midweekprijs waarin deze nacht valt. In sommige gevallen geldt hiervoor een uitzondering. Wij zullen je hierover informeren indien dit het geval is.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat is bij de huur inbegrepen en wat niet?

Bij de huur is inbegrepen:

  • Schoonmaakkosten
  • Electriciteit, gas, water en verwarming (bij normaal verbruik)
  • Het eerste kinderbedje (exclusief bedlinnen) en kinderstoel, indien standaard aanwezig in bungalow/appartement
  • Toegang tot (overdekte) zwembad (indien aanwezig) (m.u.v. Landal Village l'Eau d'Heure, tegen betaling)
  • BTW

Niet bij de huur inbegrepen:

  • Verplichte bijkomende kosten:
  • Reserveringskosten € 38,50 eenmalig per park
  • Bedlinnen € 13,75 per persoon per verblijf per verblijf en indien relevant kinderbedlinnen € 9,50 per kind per verblijf per verblijf. Indien een kinderbed niet standaard in de bungalow is opgenomen betaalt men extra huur voor het bedje
  • Toeristenbelasting (tussen de € 1 en € 2,80 per nacht, dit bedrag is per park verschillend) - Eindschoonmaak € 75, € 140 of € 200 eenmalig per bungalow (hoogte afhankelijk van duur verblijf) bij zakelijk huren langer dan 4 weken.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik reserveren met een kortingsbon?
Mocht je van een kortingsbon gebruik willen maken, dan moet je altijd de actiecode vermelden welke hierop vermeld staat.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik ook een optie nemen op een reservering?
Als je bij ons een prijsvoorstel opvraagt, dan worden er (nog) geen bungalows voor je gereserveerd. Als je akkoord gaat met het prijsvoorstel ontvang je van ons het contract. De accommodatie wordt dan wel tijdelijk voor je gereserveerd. In het contract dat je van ons ontvangt staat de optietermijn vermeld. Wij kunnen je gedurende het optietermijn beschikbaarheid van de accommodatie garanderen.

Wij willen je verzoeken het contract, voordat de optietermijn verstrijkt, getekend aan ons retour te sturen. Bij last minute reserveringen is het helaas niet mogelijk om een optie te plaatsen.
Neem contact op Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik ook een afwijkend verblijf reserveren?

Kies je eigen aankomstdag; Landal GreenParks biedt jou de mogelijkheid om op een groot aantal parken op afwijkende dagen aan te komen dan de gebruikelijke maandag of vrijdag.

Voor het reserveren van een afwijkend verblijf vragen wij je vriendelijk om contact met ons op te nemen.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat zijn de voorwaarden van Landal Business Line?
Er gelden per reservering specifieke contractvoorwaarden. Deze vind je terug in onze offerte.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat zijn de parkregels?
Ieder park hanteert zogeheten parkregels. Van deze parkregels ontvangen jij en/of je gasten een exemplaar bij de incheck of in de bungalow. Jij en/of je gasten dienen zich te houden aan de geldende parkregels.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Welke kortingen worden gehanteerd door Landal Business Line?

Landal Business Line biedt vele standaard kortingsmogelijkheden. Ook tijdens vakantieperiodes en feestdagen.

Indien één van de kortingen van toepassing is, wordt deze automatisch verwerkt in de prijsberekening.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat zijn de kortingsvoorwaarden?

De kortingen gelden in sommige perioden slechts voor een beperkt aantal (types) bungalows/appartementen en zijn op basis van beschikbaarheid.
Enkele, vaak grotere types, worden uitgesloten van kortingen. Ook kan het zijn dat in bepaalde perioden geen weekend- of midweekverblijven meer beschikbaar zijn, maar uitsluitend weken. Wacht dus niet te lang met reserveren!

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Alle gegevens die je aan ons verstrekt worden opgenomen in een bestand. Dit bestand is aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens te Den Haag. Het gegevensbestand wordt gebruikt voor onze gastenadministratie.

Deze gegevens kunnen tevens worden gebruikt om gerichte informatie en aanbiedingen over onze producten en diensten te geven, zowel door onszelf als door derden.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wanneer zijn de schoolvakanties en feestdagen?

Via de volgende link vind je een overzicht van de landelijke schoolvakanties en feestdagen. De voorjaars-, mei-, herfst- en kerstvakantie zijn adviesdata van het Ministerie van Onderwijs. Informeer bij de school van jouw kind(eren) of de onderstaande periode gelden.

Klik hier voor een overzicht van de schoolvakanties en feestdagen.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe kan ik een reservering maken?

Om een Business Line reservering te maken dien je contact met ons op te nemen. Ons team staat voor je klaar om een offerte voor je op te stellen.

Neem contact met ons op via email of telefoon.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik ook een Comfortpakket boeken bij mijn reservering?

Het is zeker mogelijk om een Comfortpakket te reserveren. Je kunt het gewenste pakket aanvinken onder het menu 'Extra' bij jouw online boeking of je kunt het gewenste pakket doorgeven aan de medewerker van het Contact Center.

Voor Business Line neem je telefonisch contact op.

Meer informatie

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ben ik verplicht bedlinnen af te nemen bij een verblijf?
Bedlinnen is een verplichte afname bij Landal GreenParks. De kosten hiervoor bedragen € 13,75 per persoon per verblijf per verblijf en indien relevant kinderbedlinnen € 9,50 per kind per verblijf per kind per verblijf. Indien een kinderbed niet standaard in de bungalow is opgenomen, betaalt men extra huur voor het bedje.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Algemene informatie

Wat is een businessbungalow?

De businessbungalows bieden vergaderruimte tot 12 personen en zijn daarom uitstekend te gebruiken als locatie voor bijvoorbeeld een MT-meeting of een training.

Deze bungalows bevinden zich midden in de natuur en zijn door de naastgelegen slaapaccommodaties ideaal voor kleinschalige meerdaagse bijeenkomsten.

Het concept bestaat uit drie bij elkaar gelegen vrijstaande 6-persoonsbungalows, met elk drie 2-persoons slaapkamers. Daarnaast een vrijstaande 'vergader' bungalow, die dient als gemeenschappelijke ruimte en onder andere voorzien is van een royale eetkeuken.

Lees alles over de businessbungalow.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Op welke parken zijn businessbungalows?

De unieke businessbungalows zijn te vinden op drie van onze parken. Landal Twenhaarsveld te Holten, Landal Miggelenberg te Hoenderloo en Landal Heideheuvel te Beekbergen. Al deze parken beschikken over meerdere businessbungalows. Klik op onderstaande link voor detailinformatie over deze businessbungalows.

Voor de beschikbaarheid en het reserveren van de businessbungalow willen wij u vragen om contact met ons op te nemen.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waar kan ik vergaderen?
Landal Business Line biedt u meerdere vergaderlocaties in Nederland en het buitenland. Voor een overzicht en antwoorden over uw specifieke vragen gaat u naar 'vergaderen'.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Zijn meerdaagse vergaderingen mogelijk?

Ja. Onze parken kenmerken zich door een full-service concept: alles op één park midden in de natuur. U kunt uw vergadering dan ook eenvoudig combineren met een sportief programma, horeca en/of overnachten in onze comfortabele accommodaties. Ook bieden wij verschillende vergaderarrangementen met en zonder overnachting. Deze kunt u inzien op onze arrangementenpagina.

Neemt u gerust vrijblijvend contact met ons op en we denken graag met u mee om tot een inspirerend meerdaags programma te komen.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Zijn dagvergaderingen mogelijk?
Het is mogelijk om dagvergaderingen te reserveren. Voor de mogelijkheden per park en het plaatsen van een reservering verwijzen wij u naar de receptie van het betreffende park.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Zijn er vergaderarrangementen?

Wij hebben voor u een aantal vergaderarrangementen samengesteld. Deze kunt u inzien op onze arrangementenpagina. U treft op deze pagina de meest gangbare arrangementen aan (4-, 8- en 12-uursarrangement).

Indien gewenst stellen wij graag maatwerkarrangementen met u samen. Daarbij kunnen we het vergaderen ook combineren met andere activiteiten, zoals sportieve groepsactiviteiten of een kookclinic. Wij denken graag met u mee.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat zijn de mogelijkheden voor een vergaderbreak?
Afhankelijk van de keuze van het park is er een groot aantal activiteiten te organiseren. Een aantal voorbeelden:
  • Een actieve zeiltocht waarbij het aankomt op samenwerking
  • Een rustgevende wandeling met de boswachter
  • Een gevecht om de snelste tijd in een Mini Cooper rally
  • Een balletje slaan op de driving range
  • Een sushiworkshop waarbij u zelf uw eten maakt
Dit zijn slechts een paar voorbeelden. We denken graag met u mee om uw vergadering net even specialer te maken. Neem vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Aankomst en verblijf

Wat zijn de openingstijden van de parkrecepties?

Voor al jouw vragen en het verkrijgen van informatie kun je terecht bij de parkreceptie. De parkrecepties hebben wisselende openingstijden.

Voor de openingstijden van de parkrecepties kun je terecht op onze website. Bij het gewenste park kun je onder het kopje "goed om te weten" de openingstijden van de receptie terugvinden.

Daarnaast is er een overzicht met de contactgegevens van onze parken.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?

Op de dag van aankomst is jouw accommodatie vanaf 16.00 uur beschikbaar. In overleg kan er bij uitzondering bekeken worden of eerder inchecken mogelijk is. Het is wel al mogelijk om vanaf 10.00 uur op de dag van aankomst gebruik te maken van de parkfaciliteiten.

Op de dag van vertrek dient je jouw bungalow uiterlijk om 10.30 uur te verlaten en volgens de geldende parkregels op te leveren. In het geval je van de ene bungalow naar de andere gaat verhuizen, gelden dezelfde tijden. Op Hof van Saksen dien je de boerderij uiterlijk om 11.00 uur te verlaten.

Je dient de bungalow waaruit je vertrekt om uiterlijk 10.30 uur te verlaten en kunt inchecken in de nieuwe bungalow vanaf 15.00 uur. In overleg met de parkreceptie kunnen hier uitzonderingen op gemaakt worden.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Het lukt mij niet om voor sluitingstijd bij de receptie aan te komen. Wat moet ik doen?
Wanneer je later aankomt dan sluitingstijd van de parkreceptie, dien je dit vooraf te melden bij de parkreceptie. Zij kunnen dan een afspraak met jou maken betreffende het afhalen van de bungalowsleutel. Het telefoonnummer van het park kun je vinden op de website van het betreffende park. Onder de link 'Adres en routebeschrijving' vind je de adresgegevens het telefoonnummer van de parkreceptie.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Is het ook mogelijk om mijn verblijf te verlengen?

Afhankelijk van beschikbaarheid is het mogelijk om jouw verblijf te verlengen tot een maximale verblijfsduur van 52 aaneengesloten weken.

Wij vragen je om hiervoor in een zo vroeg mogelijk stadium contact op te nemen met Landal Business Line, tel +31 (0)88 - 205 98 88 (lokaal tarief).

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wordt er op de parken een borgsom gevraagd bij aankomst?

Het park is gerechtigd om een borgsom te vragen van maximaal € 500 per accommodatie. In de meeste gevallen zult je hier van te voren van op de hoogte worden gesteld door het park. Dit staat tevens opgenomen in de Algemene Voorwaarden.

Wanneer je vooraf wenst te weten of er een borgsom gevraagd wordt, adviseren wij je om contact op te nemen met de parkreceptie. Bekijk de Algemene Voorwaarden.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat moet ik doen in geval van een calamiteit?

Wij vragen je vriendelijk om je bij aankomst op de hoogte te stellen van de parkregels van het park waar je verblijft. Hierin word je geïnformeerd over wat je moet doen in het geval van een calamiteit. Tevens willen wij je vragen om Landal Business Line aansluitend te informeren.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik wil mijn sleutel afhalen/inleveren buiten de openingstijden van de parkreceptie. Wat moet ik doen?
Wanneer je buiten de openingstijden van de parkreceptie jouw sleutel wilt afhalen of inleveren, dien je dit vooraf te melden bij de parkreceptie. De parkreceptie kan dan een afspraak met je maken betreffende het afhalen of inleveren van de bungalowsleutel. Het telefoonnummer van het park kun je vinden op de website van het betreffende park. In het linkermenu vind je onder het kopje "algemeen" de adresgegevens en het telefoonnummer.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik de Nederlandse parken gemakkelijk met het openbaar vervoer bereiken?
De bereikbaarheid van onze parken per openbaar vervoer verschilt per park. Kijk voor details op de routebeschrijving per park. Daarop staat beschreven hoe je ons park met het openbaar vervoer kunt bereiken.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waar kan ik de adressen en routebeschrijvingen naar de parken vinden?

Nadat je het park van jouw keuze hebt ingegeven op het tabblad zakelijk huren op onze website, kun je in de kaart jouw postcode of adres ingeven en op de pijl klikken. Er opent zich dan een routebeschrijving die je desgewenst ook kunt printen.

Bekijk een volledig overzicht met contactgegevens van alle parken.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waar vind ik het nachtregistratieformulier?
Je krijgt het nachtregistratieformulier samen met de bevestigingspapieren toegezonden. Wanneer je dit vooraf invult, scheelt dit je wachttijd bij de parkreceptie. Je kunt het nachtregistratieformulier ook downloaden via onze website.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Met welke documenten kan ik inchecken op het park?

Jij of jouw gasten kun(t)(nen) bij aankomst op het park inchecken met een printout van het contract dat je hebt ondertekend. Ook is het mogelijk om bij het inchecken het reserveringsnummer te geven welke je hebt ontvangen bij jouw reservering.

Bij aankomst op het park kan er om een legitimatiebewijs gevraagd worden. Zorg dat jij of jouw gasten deze bij de hand he(eft)(bben). Na je boeking heb je telefonisch of per email een reserveringsnummer ontvangen. Bij het inchecken moet je ook een ingevuld nachtregistratieformulier inleveren. Het nachtregistratieformulier kun je bij de receptie van het park krijgen, of hier downloaden.

In het geval van een grote incheck (meerdere bungalows) is het mogelijk dat wij afwijkende afspraken met je maken om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik ook eerder inchecken/aankomen?

Door de wissel zijn de accommodaties in de schoonmaak tot 15.00 uur. In overleg kan er bij uitzondering bekeken worden of eerder inchecken mogelijk is.

Het is wel al mogelijk om vanaf 10.00 uur op de dag van aankomst gebruik te maken van de parkfaciliteiten.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waarom registreer ik de gegevens van mijn reisgezelschap?

Landal GreenParks is wettelijk verplicht de gegevens van alle gasten die op het park verblijven te registreren. Hiervoor ontvang je bij jouw reserveringsbevestiging een nachtregistratieformulier.

Om het inchecken voor je te versoepelen, verzoeken wij je het formulier thuis te printen, volledig in te vullen en af te geven bij de receptie bij aankomst op het park. Je kunt het nachtregistratieformulier ook downloaden op de website.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik wil graag tijdens mijn verblijf visite ontvangen. Is dit mogelijk?

Het is zeker mogelijk om tijdens jouw verblijf visite in de accommodatie te ontvangen. Wanneer de visite blijft overnachten in de accommodatie, dien je dit bij de parkreceptie te melden. Voor de visite worden de kosten van het bedlinnen en de toeristenbelasting in rekening gebracht.
Het is enkel mogelijk om visite te laten overnachten, wanneer dit niet het maximaal aantal personen, dat is toegestaan in de accommodatie, overschrijdt.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Betalen en verzekeren

Welke betaalmethoden zijn er?
Je ontvangt een factuur voor jouw reservering. Je kunt de termijn(en) voldoen door deze over te maken op de bankrekening van de Business Line:
  • vanuit Nederland: NL30RABO0142159514
  • vanuit andere landen: IBAN: NL30 RABO 0142 1595 14 – BIC: RABONL2U
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wanneer moet ik mijn reservering betalen?
Wij verzoeken je de reservering te betalen volgens de betalingsvoorwaarden die vermeld staan in het contract. Deze voorwaarden corresponderen met de termijn(en) die staan vermeld op jouw factuur. In sommige gevallen verzoeken wij je, gezien het late karakter van de reservering (last minute), de betaling met spoed over te maken. Hierover word je in het contract of de e-mailbevestiging geïnformeerd.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat is het geldende BTW-percentage van mijn reservering?
Voor het huren van een accommodatie en sommige extra’s geldt in Nederland het BTW-laag tarief van 9%. Voor sommige, meestal luxe, extra’s geldt het BTW-hoog tarief van 21%. Voor parken in het buitenland geldt het BTW tarief dat geldend is in het betreffende land. Wij vermelden het BTW-percentage en het bijbehorende bedrag op de factuur.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik ook een annuleringsverzekering afsluiten?
Door het ondertekenen van ons contract ga je akkoord met onze annuleringsvoorwaarden. Deze voorwaarden gelden voor alle reserveringen in het betreffende contract. Het is tevens mogelijk om bij jouw reservering een annuleringsverzekering af te sluiten bij Europ Assistance. Vraag ons naar de mogelijkheden tijdens het reserveren. De actuele voorwaarden van Europ Assistance kun je hier vinden.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Wijzigen en annuleren

Hoe kan ik mijn reservering wijzigen en of arrangementen bijboeken?
Je kunt jouw reservering wijzigen tot 14 dagen voor aankomst. Hiervoor kun je contact opnemen met de Business Line. Dit geldt zowel voor het wijzigen van de bungalows, de extra’s, het programma en het aantal personen. Afhankelijk van de wijziging is het mogelijk dat er kosten worden doorbelast voor de wijziging. Indien dit het geval is, zullen wij je hierover informeren. In alle gevallen geldt dat het wijzigen van een reservering onder voorbehoud is van beschikbaarheid. Voor het wijzigen van een reservering geldt een uitzondering. Het wijzigen van het aantal bungalows naar minder bungalows wordt gezien als een gedeeltelijke annulering. Hiervoor gelden onze annuleringsvoorwaarden die staan vermeld in jouw contract.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe kan ik mijn reservering annuleren en welke gevolgen heeft dit?
Je kunt jouw reservering annuleren volgens de annuleringsvoorwaarden die staan vermeld in jouw contract. In alle gevallen vragen wij je om jouw annulering schriftelijk door te geven.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Mijn persoonsgegevens kloppen niet in de reservering. Hoe kan ik dit laten aanpassen?
Indien jouw persoonsgegevens niet kloppen willen wij je vriendelijk verzoeken om dit zo snel mogelijk aan ons kenbaar te maken, zodat wij dit kunnen wijzigen in jouw reservering, offerte of prijsvoorstel. Je kunt ons hierover informeren via het Contact Center, email, fax of post.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Niet gevonden wat je zocht?

Ga naar Service & Contact en zoek onder een ander onderwerp of neem contact op met het Contact Center.